Träning, packning och skön avslutning på denna söndag!

Vilken skön söndag det blev, sjukt väder med sol ena sekunden och snöstorm den andra...
Tilde passade på att ligga i solen och läsa en stund
Olivia visade sig några sekunder med mobilen klistrad vid örat, på väg till kompis!
 
När snön kom gick jag in och gjorde lite nytta, middag!
Idag blev det lax i ugn med täcke av grädde spenat & ost, kryddad med chili, peppar och stark curry, till det blev det potatismos och en sallad. GOTT!!

Tog mig upp till gymmet innan dom stängde men det var verkligen på håret.. Han med 20 min uppvärmning, bröst, triceps och två benmaskiner och avslutade med löpbandet 38 minuter, killen som jobbar i gymmet gick och blängde lite på mig de sista fem minutrarna så till sist hade ja inte ro att stå kvar. Den här veckan kommer jag inte kunna träna så mycket, kanske har dom gym på hotellet men just det ja, jag ska ju knappt ha med mig något bagage.. Vilket påminner mig om vad jag hade för planer i morse, ni vet.. förbereda packningen, har jag gjort det tro? JA faktiskt, den lilla necesären är fixad!!

Eftersom att man måste slänga upp den på bandet i passkontrollen måste allt ligga i en plastpåse, inte glamouröst alls men min lilla påse är i alla fall bättre än de som finns på flygplatserna. Vet ni föresten, varför man måste lägga upp datorerna på bandet också? Tycker att det är ett rätt svettigt moment den där pass och säkerhetskontrollen även när man flyger inrikes. Man måste ta av jacka, halsduk och skärp, man måste plocka upp dator och eventuella vätskor ur väskan, passera pipmaskinen och i bästa fall gå bort och plocka mina saker från bandet innan någon annan gör det.. MEN i mitt fall så piper det alltid om mig, jaha då var det bara att ta av sig lite mer, stövlarna ska av (inte på Arlanda där har dom en stövelskanner som man får stoppa on foten i) gärna lite mer klädesplagg för att man ska stå där mer förödmjukad än innan medans svetten rinner, när det äntligen slutat pipa om mig rafsar jag ihop mina tillhörigheter och pinnar i väg fort som attan från blickarna från alla som stått bakom i kön och suckat över vilken tid jag tar!!
Aja, imorgon tar jag resten av packningen, kläder! Borde inte ta sån tid, ska ju bara vara borta två nätter så lite tanke bakom det jag slänger ner så borde allt få plats i handbagaet.
 
Nu ska jag krypa ner och kolla på film, Maria Wern på fyran. Hoppas ni har haft en skön söndag.
 
KRAM A

Kommentarer
Postat av: Helene

Hej Anna, åh så god din middag såg ut att vara! Jag körde lax med täcke av pesto och fetaoströra; inte fel det heller, men din var nog strået vassare! Får prova det nästa gång. Fast funderar på om jag behöver ta ett par veckor med proteinshaker ala Xtravaganza som matintag, tror INTE att jeansshortsen kommer att sitta särskilt bekvämt om det snart äntligen är dax för de;-) Fint väder; ingen snö! i Götet. Har myst på uteplatsen och njutit av solen. Hoppas din vecka på jobbet blir bra och känner igen det där med att packa i sista stund, haha. Kram Helene

Svar: Din middag, kör du på burk pesto och mosar i fetaoste? Måste testa nästa gång! Nej snälla kör inte pulver soppor, jag har gjort det så många gånger och inser nu hur det ghar förstört min ämnesomsättning, dra in på mackor fika och godis, vi kan väl peppa varandra om du vill :)Ska ju till Götet i veckan, hoppas våren håller i sig då :)

KRAM A
Anna

2013-04-07 @ 21:32:59
Postat av: Anna

Hur gamla är barnen och vad jobbar du med?

Svar: Tjejerna är 7 och 13 ingen av dom har fyllt år än, så de t blir snart födelsedagskalas :) Jag jobbar som administratör, och gör det mesta från att implementera nya system och arbetar med våra leverantörer och de system.
Anna

2013-04-07 @ 21:55:43
Postat av: Helene

Vad roligt det är att få svar:-) Tack för påpekandet om detta med soppor/shakers; det ÄR ju mkt bättre att göra det på annat sätt men i fjol den här tiden körde jag tre veckor med shakers och det gav ju så mkt resultat...fast vart är det resultatet nu ja, hm. Dvs du har rätt; vi peppar varann också kan jag ersätta enskilt mål ngn gång med chokladshake, för jag tycker faktiskt det är rätt så gott. Direkt efter träning kan ju den passa bra.
Röran till laxen gjorde jag genom att mosa fetaost, lite gräddfil, några matskedar grön pesto (burkpesto) och bredde rätt så rikligt på laxen. Skjuts in i ugnen och sedan bulgur och sallad till, mums. Hoppas Götet visar sig från sin fina sida när du kommer:-) Välkommen hälsar Helene

Svar: KramA
Anna

2013-04-07 @ 23:03:50
Postat av: Tina

God morron Anna.

Härlig helg ni har haft, och värme ser jag (utan jackor)

Här har snöat vansinnigt för att sedan bli blå himmel o sol, men riktiga isvindar. Knappt så hunden ville vara ute.
Är ff inte kry av min förkylning, när ska det ge sig!!
I lördags åt vi frukost 09.30. Därefter låg jag o vovven i soffan o tittade på gomorron-tv. Vaknade 12.15.....
Vid 16.00 var det dax igen o sov till 17.30....herregud vad jag kan sova...
Åter en arbetsvecka framför mig, och förhoppningsvis en lugn sådan.
Kram från FAlun

Svar: Jag är också sån som kan sova :)Låter som en skön helg!
Ta hand om dig nu så ska du se att förkylningen blir bättre

KRAM A
Anna

2013-04-08 @ 07:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0