Det får mig att må illa

Följande brev kom från skolans rektor i dag, observera att detta är det andra brevet inom kort som han fått skicka ut till oss föräldrar;

Jag gick tidigare ut med information om en man i bil som försökt locka med sig en elev vid en annan skola i vårt närområde. Det har nu kommit till min kännedom att det även förekommit i anslutning till *******skolan. Två män bad en elev att komma och titta på raketer de hade i bakluckan i bilen men eleven vägrade och männen åkte sin väg. Jag har återigen varit i kontakt med vår närpolis som har haft patrullering i området och all personal på skolan är meddelad skärpt vaksamhet. Det svårt med informationen i fall som dessa då det är viktigt att känna till vad som hänt, samtidigt som inte eleverna inte får blir så uppjagade att de inte vågar gå ut. Jag tror att det är viktigt att barnen uppmärksammas på att aldrig följa med någon okänd och direkt berätta för någon vuxen om liknande händelser inträffat. Polisen rekommenderar om eleven har mobil med kamera att ta upp denna för att fotografera bil eller person.

Vad är det som gör dessa sjuka människor, (inte rektorn alltså) Och hur kommer det sig att det ALLTID börjar på våren, eller när våren närmar sig Alltid samma visa. Sjuka jävlar som börjar snurra kring skolorna. Jag önskar att Sverige använde sig av brottsprovokation, Lura ut de jävlarna och vrid nacken av dom. Det vi måste göra hemma nu är att göra våra barn uppmärksamma på hur vidriga vuxna det finns, ta ur våra barn deras naivitet och kasta in dem i vuxen världen , tidigare än nödvändigt.

Vad är det som driver två män att vilja skada ett barn, hur faan hittar dessa sjuka människor varandra och hur går snacket när dom kommer på att dom skall gör något vidrigt tillsammans?? Jag skulle faktiskt vilja veta och det gäller även alla vidriga gruppvåldtäckter som händer allt oftare, hur startar dessa samtal? Sitter det ett gäng killar hemma i soffan, drickandes Oboy och äter en skogaholms limpa när någon kläcker idén, - Nä vad säjer ni grabbar ska vi ut och våldta en tjej i kväll? Och sedan då, bestämmer dom eller lottar dom om Vem som ska få vara nummer ett eller klunsar dom, kanske sten sax påse och förloraren får vara sist, ett litet straff för otur i spel...?..? Fy faan för dessa vidriga jävlar. Hoppas ni brinner i helvettet!!!!

Expect No Mercy, (som ett kriminellt MC gäng skrivit på sin dörr.) Nu är jag så fruktansvärt upprörd..

(Hoppas ni ursäktar alla svordommar i detta inlägg)

Nu ska jag krypa upp i soffan med mina två änglar och titta på Familjen annorlunda och stänga verkligheten ute


Kommentarer
Postat av: Tina

Fina Anna. Jag läser ditt inlägg och håller med dig fullt o fast. Trots att jag jobbar hos staten, och just sånt här på vår avdelning, så har jag ju rätt att tycka som människa......Vi har haft liknande här, men ingen "togs på bar gärning".
Vi hade, där jag bodde när mina grabbar var små, en man som gillade småkillar. Och det kan jag säga, vi var några familjer som pratade om att: OM, han försöker, så åker baseballträet fram. Hans modus var att stå på sin balkong o slänga ner godis, och sen ropa han ville dom ha mera eller pengar, fick dom komma upp....förstå frustrationen. Dom kan visa detta beteende då dom missköter sin medicinering, men sen är våren den årstid då (inte än egentligen då det ff är svinkallt) barnen byter kläder från bylsiga overaller till jeans o tunnare kläder.... Och världen är sjuk med dessa tickande bomber.
Tror på att man tillsammans kan vaka o spana, men tyvärr får man ju inte hänga ut någon med namn o bild......vi är för "snälla" här i Sverige...

Mina tankar är idag: sorg, förlust, hur lär man sig leva med detta........
Världen fortsätter fast en älskad människa dör, men HUR LÄR MAN SIG det....jag är ju vuxen, men känner mig som ett litet barn inför att återigen förlora en älskad människa. Nej, han lever ff men nu har 2 st läkare varit hem till dem, pratat med barnen och med han som är döende, att "nu har du kämpat länge nog, du har allt dina runt dig....." och droppet är nu borttaget endast glykos ges, samt en pump att dosera varannan timme med ångestdämpande/sömnmedel....HUR LÄR MAN SIG....

Om du misstycker att jag skriver om detta (med tanke på din egen situation hemma) så skriv det, jag förstår.......

Kram från T/Falun

Svar: Hej Tina! Först vill jag bara säga att jag misstycker inte alls att du skriver, det skall finnas utrymme i min blogg att uttrycka sig!! Tänker på dig och dina vänner, så orättvist livet är, ingen ska behöva vara med om detta.
Stor Kram
Anna

2013-03-19 @ 07:19:51
Postat av: Pernilla

Förstår din frustration Anna! Har fått såna mail ett antal gånger från skolan om "en vit skåpbil" som försökt locka till sig barn vis skolan:-(( det är så sjukt att man ständigt ska vara rädd att släppa barnen, men hur ska man våga..fasen de är ju inte ens säkra i skolan längre. Nästa steg är väl att poliser blir stående vid skolor, vart tar detta samhälle vägen..varför händer det så jäkla mycket galenskaper hela tiden vad beror detta på??
När man själv var liten så kunde man ta 2-3 timmar hem från skolan och inte gjorde det nåt, skulle det hända nu så skulle man tro att det värsta hänt..och inte hade man telefoner så man kunde bli nådd hela tiden.
Nej usch vilket samhälle det har blivit, jag kan bli såå frustrerad av detta men men nu har jag fått gnälla lite jag oxå!!
Stor kram till dig!

2013-03-19 @ 18:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0