Godmorgon Lördag

Efter en trött fredag vaknar jag lite mer utvilad till en mysig lördag!
Trotts en seg dag blev det en riktigt toppen dag i går, solen sken och jag fick mycket kavllité tid men personer jag tycker mycket om :)  (Vissa saker kan man bara inte berätta..) Jag tog en promenad med syrran och hennes dotter Josefin, vi promenerade på sjön med deras lilla yrväder Cesar en niomånaders Gordon setter som är helt underbar, busig och olydig som en tonåring :) 
 
På vägen hem svängde jag in till grannarna där Tilde var och lekte med sin kompis, de här två hänger i hop i vått och tort, (kallades Linlugg och sotlugg som små) Här fikas det efter skolan.
Självklart hamnade jag vid deras middagsbord med ett glas vin och inte förrens efter ytterligare två timmar och två glas vin, fick jag med mig Tilde hem till de andra av familjen som hade startat det obligatoriska fredagsmyset. Det är så trevligt att sitta och prata med goa vänner, dela vardagliga problem och skratta åt våra personligheter som ibland inte är de mest perfekta men charmiga... Trycker vi i alla fall!
Grannarna, Ponuts & Maria, som också var med till Thailand i Julas!!
 
Idag fyller Josefin 22 år, så dagens planer blir att gästa födelsedagsbarnet
Olivia och Josefin nyåret 2011 i Thailand, fina ungar!!
 
Dags att ta sig upp ur sängen för lite frukost kanske, Anders drog i väg tiidigt i morse för att kolla på hockey men jag har lärt morgonpigga Tilde att gör kaffe till lilla mamma så förska koppen i sängen behövde jag inte göra själv, bara ropade  och bad om en kopp :) Kanske skulle jag göra om det, ropa och be om en påtår
Japp det funkade!! Man måste vara smart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0