Idag en bra dag!

Efter att ha diskat undan efter lunchen passade jag på att tömma kylen och skafferilådorna, torka och rensa ur, vad skönt det är efteråt.. Att veta vad som finns även där inne längst bak!
 
 
 
Snacka om tomt kylskåp, nu behövs det fyllas på. Fast det är ganska skönt att "äta ur" ibland, att riktigt få tänka ut vad man kan få ut för måltid av det som finns, tur att även frysen finns. Jag inser att när jag tycker att det är tomt och att vi måste fylla på så kan jag skrapa ihop i alla fall fyra middagar till. Nu ska vi gör något som vi inte brukar, vi ska göra veckomatsedel... Bestämma 10 middagar och göra inköpslista till de. Undrar hur länge det håller, ska vi slå vad :) Jag gissar tre dagar innan vi hoppar frångår den hehe...
 
Hittar mycket inspiration i den här boken
 
Till hela familjen, man tillsätter bara kolhydrater till mannen och barnen så är middagen fixad för hela familjen, annars brukar vi laga två rätter, en till mig och en till de andra. Jag tycker att jag mår så mycket bättre när jag hoppar över kolhydrater, jag äter dock inte så mycket fett som just LCHF förespråkar, jag köe lite som det passar mig, tror det är en fråga om kroppstyp. Det jag mår bra av behöver inte vara rätt för någon annan.
 
Men va f**n det är ju inte ens en vecka kvar till Påsk... Jag måste plocka fram Påskpynts lådan och låta tjejerna gå lösa på pyntet, kanske har nått mindre vackert att visa senare...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0