Myskväll och Prioriteringar

I detta nu leker Tilde med kompis på sitt rum, Olivia har gått hem till en klasskompis där dom ska ha tjejkväll och sova över, detta medans Anders sitter i fåtöljen kollandes sporten och jag i soffan med datorn i knät, en riktig myslördag men det är bara att vänja sig vid att vi kommer att sitta ensamma på helgerna snart för tjejerna blir ju bara äldre och kommer ha sina intressen och vänner. Mysigt tycker jag det hör ju liksom livet till!
 
Vi har precis diskuterat ämnet prioritering... Trist men ett måste ibland, nu har vi två resor bokade med familjen och Anders har en resa med sin bror. Nu måste vi prioritera att spara ihop till dessa och inte shoppa eller boka in fler resor...  :) Visst är lite trist att inte kunna shoppa som man vill, eller spendera pengar på annat men jag verkligen älskar att resa så det är ju i slutändan värt varenda krona! Tur att de andra i familjen känner likadant, innan vi bestämde oss för vinterns Thai resa sa tjejerna att dom kan hoppa över julklapparna OCH spara ihop fickpengar själva! Bara för att övertyga mig att vi skulle åka. Känner mig mycket lyckligt lottad att kunna resa så mycket som vi gör, men så går det mesta av våra pengar till det också. Jag vill göra det så länge vi kan.... Man vet ju liksom aldrig vad som händer.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0