Påsk kärring... Vilken dag??

Sitter i soffan med Tilde som pysslar Påsk kort, hon vill så gärna gå Påsk kärring... Här är jag så kluven, gillar inte den här traditionen där barn ska knacka dörr och få godis, visserligen är detta i alla fall en svensk tradition, till skilnad från Halloween, där är jag benhård, Ingen dörrknackning, jag är trist, jag vet! Påsk kärring ska hon få vara och önska Glad Påsk ska hon få göra, här får jag ge vika... Fast nu återstår den eviga frågan, vilken dag är den som man ska gå? Någon som vet? Jag trodde att det var idag...
 
Jag känner en sådan enorm lättnad och glädje över att vara ledig i FYRA dagar, bara vara! Inga måsten, sova extra länge, träna och mysa med familjen. Så skönt!
 
Idag har jag varit med lilla mamma som har shoppat sommar kläder, jag blev bjuden på super äcklig lunch på en Thai restaurang.. Gick inte att äta upp men inte klagar vi för det, nä snälla som vi är går vi och köper varsin kaffe på samma ställe i stället
 
Sedan var det bara hem och byta om till träningskläder för jag hade bokat sällskap på löpbandet idag, som sist så gick det så mycket bättre när jag hade någon att prata med, orkade faktiskt springa i 48?! minuter! Jag är så imponerad av mitt sällskap, hon är en riktigt fighter på gymmet.
 
Jag e så glad i dag..!..!..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Mankler

Hej Anna
Det var igår, på skärtorsdagen, som man "gick påskkärring". Jag håller med dig, är också lite emot det här med att gå och knacka dörr, känns lite som tiggeri. Dock på vår gata där vi bor så är det så många som gör det, både till påsk och halloween, så vi har faktiskt gett vika på båda. ;)Jag kan dock inte komma ihåg att jag själv gick det hemma i Kransen, vi pratade om det vid middagsbordet igår. Kommer du ihåg att du gick?
Kram

Svar: Ja, jag hade för mig att det var Skärtorsdagen. Ungarna tycker ju att det är så kul så det kan man väl unna dem :)Ne, vi gick inte när vi var små, vi var iof oftast på landet under Påskaen och där fick jag gå till två av våra grannar och önska glad Påsk i kärringmundering :)

Stor Kram och Glad Påsk
Anna

2013-03-29 @ 05:52:11
URL: http://blogg.mankler.se
Postat av: Tina

Glad Påsk. När jag var liten o vi firade påsk hos mormor/farmor så var det påskaftonen som vi gick runt. Kanske olika beroendenpå var i landet man bor. Idag kan jag tycka det är lite sådär, med tanke på alla sjuka människor i vårt samhälle.... Så låt inte din dotter gå o ringa på överallt.... Vill inte skrämmas....
Kram från Falun som får fira påsk med Alvedon o nässpray...

2013-03-29 @ 10:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0