sdjksdcvnksjdn

Har svårt att sätta rubrik på inläggen ibland och det krävs för att kunna publicera dom eller för att ens kunna spara i utkast...
Ibland kanske man bara ordblajjar lite och då kan det vara jävligt svårt att sätta en rubrik på det, problematiskt va?
Just nu tycker jag att livet känns ganska inspirations löst, har ingen vidare lust med någonting och trött är jag från det jag vaknar tills jag lägger mig för natten, vet inte ens vart jag ska “tanka energi” någonstans, shopping är uteslutet, det brukar annars vara en syssla som piggar upp även den allra mörkaste vardagen men efter slutfakturan från badrumsrenoveringen och Anders sjukskrivning, krävs åtstramning av shoppingplånboken. Trotts det sitter jag och surfar runt bland modebloggar och drömmer mig bort bland vårens nya trender. Carolina Gynnings snygga kostym http://gynning.net/ som är så snygg. Inte heller kan jag motstå att kolla runt bland flyg till Thailand inför vintern som kommer, Jo den kommer faktiskt att komma tillbaka, även om vi alla jobbar som bäst just nu med att förtränga att det någonsin kommer att komma snöstormar, slaskdagar och iskalla och mörka dagar, just nu när vi äntligen närmar oss våren!
Nä jag får nog hejda mig lite, att spara är inte fel det heller, för den som spar han har, har jag hört.( Får se hur länge det håller...)  
 
Förresten, har jag berättat att Anders börjat jobba igen? han blev ju sjukskriven till sista April, läkaren skulle ha ringt för två veckor sedan men Inget hände så Anders tröttnade och jobbar igen, han mår som han mår men känner att det funkar. (med lite hjälp från bra kollegor.) Känns helt jävla galet, med den information han fick om sin sjukdomsstatus sist, att ingen har hört av sig från sjukhuset... Trodde verkligen inte att sjukvården funkade så här illa, för under de tre år som Anders varit sjuk har vi ALDRIG varit i närheten av denna usla behandling. Jobbigt att stå bredvid, maktlös, med all den ilska som bubblar upp när vi pratar om det eller när jag ser hur dåligt han mår. Frustrationen när jag inget kan göra, Anders vill inte att jag gör något, han vill sköta det själv... då ser vi ju hur mycket som sker, jag vill ringa upp läkaren, eller ännu hellre åka dit och ifråga sätta hur faan dom  tänker...?! Men nu släpper vi det, för i kväll. Jag har redan hamnat på min favoritplats i hemmet
Med för tillfället favvo godiset..
 
Till middag blev det en kulinarisk måltid
 
Jag har både ont i magen och är så trött, då leker jag tonåring och äter mackor och ligger i sängen, det var min mys syssla innan jag fick barn, (ja så lite mer än tonåring var jag iofs.då)
 
Tack alla ni som läser min blogg, det är så roligt att ni finns!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej Anna. Det är tungt när man har det som ni, ekonomiskt o usel sjukvård.att Anders vill sköta kontakten själv, kan ju vara en form av förnekelse, han vill inget veta.... Man kan aldrig jämföra från "fall till fall" , men det finns så mycket lika som sker med våra bästa vänner. Jag tror ändå att du ska försöka ta kontakten med läkaren.
Kvinnan i förhållandet är frisk, men hennes man är sjuk. Igår tog hon mod till sig o ställde frågan rakt ut, hur är prognosen.... O läkaren berättade att det kan gå fort nu. Idag hade han varit så pigg, ville åka o handla fiskesaker så han har när sommaren kommer, han ville gå ut med hunden själv, trots att han är vinglig o yr.... O hon vet ju vad som gäller nu, men han vill inget veta, ökar bara på sina morfindoser....

Kul att se att du, liksom jag, gillar husman....
Kram o sov gott
T/Falun

Svar: Tack Tina för dina rader, tar till mig alla goda råd jag får! Vi får se om jag tar mod till mig och "tar över". Håller tummarna för din vän, Hårt! Skickar en varm kram till hans fru, jag kan inte förstå hur hon känner men Jag känner med Henne!!Hoppas att du vet vad det betyder att ha en vän som finns som stöd, du är värdefull!!

Mmm Husman :)

Kram och Tack
Anna

2013-03-12 @ 21:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0