Sol ute & grinig make...

Fick ett plötsligt begär av att gå ut i solen en stund, tänkte passa på att snygga till lite på altanen på baksidan, det har töat lite längst in mot husväggen och jag tänkte se om det fick plats en solstol.

Tillräckligt med plats för en stol eller två om man vill. Anders tittar ut och jag frågar om han har lust att hämta våra solstolar och komma ut och sätta sig en stund, bara för att hålla mig sällskap, detta slutar så klart med tjafs om vem som ska hålla i spaden för att försöka röja undan lite av den fortfarande enorma snöhögen, vi vill båda hjälpa solen lite så att vi kan få en snöfri altan till åtminstone Midsommar, men tänk att män ska ha så svårt att inte lägga sig i, bara låta mig hålla på lite nehe då han tar spaden med orden att han minsann är både starkare och snabbare med att få undan snön...

 
Sur som faan satte jag mig med en duns och började läsa kokboken, Anders grinig på sitt håll ska fälla ut sin stol när det plötsligt rinner ur en äcklig rostig sörja ur hans stol som självklart hamnar på nytvättade jeansen..., ni kan ju tänka er.. synd att jag inte han med att få det på bild, men det var inte riktigt läge att rycka upp kameran och be honom så still för lite dokumentation om hajjar!! Nu har vi i alla fall suttit varsin stol i kanske 15 minuter innan solen gick i moln, utan att vara griniga på varandra, haha...
 
 

Nu måste jag jaga björk kvistar att sätta Påsk fjädrarna i, vilket konstigt pynt egentligen, vart kommer det i från och vad ska det symbolisera? Någon som vet?

Okay, kunde inte vänta, riset symboliserar Jesus intåg i Jerusalem och de palmblad som ströddes framför honom på marken.. (Lite religonskunskap)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0