Att våga släppa kontrollen

Något gott som kommit sig av tröttheten som vägrar släppa greppet om min kropp är att jag har släppt en aning på mitt kontrollbehov. Som nu på semestern, jag har alltid älskat att sova länge på morgonen, (har ibland önskat att jag vore lite mer morgonpigg för det låter så mysigt när alla berättar om tysta tidiga mornar med kaffe och bok, kanske något man skulle satsa på i framtiden, ändra lite på sin personlighet, fast det får nog bli lite senare i livet, måste jobba med lite annat just nu) men i alla fall jag sover gärna länge vilket gör att det kan bli aningen stressigt när det sedan ska fixas matsäck för dagens utflykt, packning av bad väskor med diverse handdukar, leksaker och guförbjude inte glömma solkrämen. MEN... Nu har jag släppt, lämnat över! Sover tills A kommer och väcker mej med kaffe och meddelar att förberedelse av mat och dryck är på G. Jag släpar mig ogärna upp, scrollar igenom Instagram ett par minuter, tjatar lite på barnen, den stora som vägrar vakna.. Den lilla som ska smörjas, hår & tänder som ska borstas! En snabb blick i kylväskan, som vi förövrigt måste köpa ny, Där & Då kliver kontrollen in igen... A som nu befinner sig på toaletten är på bra avstånd för att inget märka. Ur med mackor, muggar, drickor, yoghurtar, frukt och annat som maken noggrant lagt ner, för att På Mitt sätt packa om. Nöjt tittar jag ner och känner den där tillfredsställelsen som infinner sig efter att  ha lyckats lite extra bra med något. Släppa kontrollen var det ja! 
Men det blir bra tillslut❤️ 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Herregud, ibland tror jag att du är jag. :) ..göra om och göra rätt när ingen ser på. Bra att du släpper lite på kontrollen i alla fall. Stor jättebamsekram till dig och hoppas att du mår bättre.

Svar: Kram💛
Anna

2014-07-21 @ 15:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0