Om förändring

Får alltid en känsla när jag är ledig lite längre, på sommaren och under våra resor till Thailand på vintern, att jag vill förändra, förbättra & förenkla vår vardagen när vi kommer hem. Vi har tex haft familjeråd idag om hur vi ska lägga upp våra rutiner kring middag och vad tjejerna ska hjälpa till med hemma. Dom ska laga middag varsin dag i veckan, (just nu lagar Tilde Pyttipanna), ta hand om disken de andra dagarna, ha ordning i sina rum, dvs min ordning, som jag vill att det ska se ut, dammsuga övervåningen en dag i veckan, torsdagar! Sen vill jag bli bättre på att ha fina blommor i fönstret, inte som idag, en utblommade orkidé.. Ordning och reda så vi kan lägga ner tid på roliga saker istället för att behöva städa och plocka.
Undrar om jag är ensam om mina tankar??
Bild från havet som vi badade i idag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0