Hur mycket bör vi säga

Vi fick fantastisk respons återigen efter att programmet Sofias Änglar visades på  kanal 5 igår igen. Så fina kommentarer här inne på bloggen men glada tillrop att A fortfarande står på benen! Verkligen jätte roligt, Tack från hela mitt hjärta❤️ 
Vi satt tillsammans och fällde en tår lite här och där under programmet, lite konstigt kan man tycka att man har svårt att hålla tårarna borta när man tittar på sej själv, nästan lite pinsamt kan jag tycka, självömkan? Men äh det är väl så det är.. Kanske.
Jag hade ett möte på stan i morse och på vägen därifrån ficka jag möjligheten att promenera över Hötorget. Vad vackert det är, alla färger och dofter, svamp, lingon, blåbär trängs med blommor i alla kulörer och dofter. Det är verkligen en plats som jag kan rekommendera att besöka om man har vägarna förbi.
Jag hoppas att vi människor kan bli lite bättre av att njuta av vardagen och inte bara längta och se fram emot fredagen och semestern♥


Ni får hålla tillgodo med dåliga mobilbilder.
Tilde mådde dåligt på skolan i morse så jag åkte hem efter mitt möte, när jag kliver in i vardagsrummet där Tilde har bäddat ner sig på soffan ser jag att programmet sänds åter igen i repris. Det var bara ett par minuter kvar och jag satte mig bredvid T och tittade den stunden som var kvar, denna gång kunde jag hålla tårarna borta men snabbt såg jag att det var värre för T. Jag frågade om vi skulle växla om men hon envisades med att vilja se klart, Jag tycer att det är svårt att veta hur mycket man ska försöka styra, vad och hur mycket ska man berättta? Nä inte lätt alls, ibland kanske det räcker att man sitter bredvid, klappar lite och visar att man finns nära?! 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Såg erat program igår och ville bara skriva att vilka starka människor ni är! Jag jobbar själv på onkologen och träffar människor varje dag som får och fått dåliga besked men erat program vart jag helt tagen av! Tårarna bara rann! Stor styrkekram till er!

Svar: Ett stort Tack till dej Emelie och alla andra änglar som jobbar inom vården ❤️Ni är fantastiska. Och tack för fina ord. Kramar till dej
Anna

2014-09-09 @ 19:36:34
URL: http://www.lillaemmpa.blogg.se
Postat av: Angelica

Jag såg avsnittet med er idag och kunde inte hålla tårarna borta. Ni verkar vara en riktig fin familj, ta vara på er tid tillsammans. <3

Svar: Tack Angelica. Det lovar jag att vi gör❤️
Anna

2014-09-09 @ 22:36:44
Postat av: Jessika

Ni är värda alla kommentarer! Hoppas att ni får en fin helg <3
Såg att man äntligen kan söka till Sofias änglar igen och tänkte kanske göra ett försök..... För här hemma räcker inte krafterna till längre :(
Kram kram Jessika

Svar: Tycker Absolut att du ska söka!! Största kramen till dej i kväll Jessika❤️
Anna

2014-09-12 @ 19:25:34
Postat av: Jessika

Nu har jag skickat in ansökan! Så håll gärna dina tummar för vår familj <3. Kram till er fina familj

Svar: Självklart att jag håller tummarna💛 Kram❤️
Anna

2014-09-13 @ 17:36:03
Postat av: Annika Finnermark

Hej Anna
Såg också reprisen av Sofias änglar förra veckan och har hittat hit till din blogg. Jag förstår verkligen dina tankar kring vad man ska säga till barnen och inte. Min man är också obotligt sjuk i cancer och våra barn är idag 10 och 13 år gamla. Vi har levt med cancerns sällskap sedan 2010. Det är ett helvete och jag det är många gånger jag funderar över om jag agerar rätt mot barnen, men numera försöker jag gå på min magkänsla. Det som känns rätt att säga utifrån min magkänsla blir bäst tycker jag även om det är svårt att säga.
Om du vill veta mer om mig och min familj får du gärna gå in och läsa på "Annikas snack om cancer" / eller för att läsa om början av vår resa gå in på http://blogg.alltforforaldrar.se/74anmamman/2012/06/page/3/
Ta hand om dig Anna, kämpa på! För vad ska vi annars göra, vi har inget annat val liksom.
Kram

Svar: Tack Annaika för din kommenta! Det gör ont att läsa om er situation och samitidigt en känsla av förståelse som jag tror är svår att känna när man inte går eller har gått igenom något liknanande. Du har en fin blogg, kommer besöka dej igen även om det gör ont att läsa <3Stor Kram till dej och Tack ör dina rader
Anna

2014-09-16 @ 00:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0