Bil VS promenad

Jag visste hela tiden att det skulle bli så men jag hoppades in i det sista att slippa. Eftersom att jag ska resa i väg i dag kunde jag inte ta bilen, det fick bli en rask promenad till tunnelbanan, som visserligen inte ligger längre bort än ca  två km. det tar en kvart i raskt tempo men kom på, halvvägs varför jag slutade med denna hälsosamma start på dagen

Varm och kvalmig kommer jag fram till tunnelbanan, sliter av mig halsduk, handskar och knäpper upp jackan, väl sittandes på tåget känner jag det kommer krypandes, SVETTEN, herre gud vad jag efter svettas, det rinner från pannan och längs med nacken och ryggen, ingen trevlig syn kan jag lova, låtsas att jag kommit in i klimakteriet och sitter med min papperstuss och försöker dämpa floderna...

Så Promenad vs Bilen??? För mig inget svårt val!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0