Ta vara på ögonblicket

I kväll fick Tilde somna i min säng, Olivia är ju på Globen och Anders är på hockey, då brukar vi passa på, bara hon och jag, lite mys, men i kväll blev det annorlunda.. men bra, eller ... jo det tror jag...! Kan börja med att förklara att Tilde är den av mina två tjejer som sällan pratar om hur hon mår eller om saker som hon tycker är jobbiga och Anders sjukdom är klart en sån sak som hon inte vill prata om.
Men i kväll kom frågan, vi ligger och pratar i sängen, om hennes fördelsedag och kalaset som hon ska ha för kompisarna på fredag, helt plötsligt, från ingenstans...
-Kommer du att dö före mig, mamma?
-Ehh aaa jo det kommer jag, stammade jag , paff över frågan.
-Jag vill inte det!  
-Ehh nää men man så är det ju, oftast.. men jag är ju gammal då och du med.. Hjärnan gick i denna stund på högvarv, ta vara på detta tillfälle har psykologen sagt, prata med henne när hon vill prata... Va faan nu måste vi prata tänkte jag, Ska jag ställa frågor? Vilken fråga ska jag ställa? Men så kom hon krypandes upp på mitt bröst och tårarna kom, jag höll om henne en, tysta!
-Jag älskar dig mamma... Och pappa... Och Olivia jag vill inte att någon av er ska dö före mig, 
-Men i morgon fyller jag år och det är jag glad för hulkade hon fram.
Så vad det ögonblicket över... Ingen fråga i världen hade fått henne att fortsätta prata. Min lilla unge, faan att du ska behöva växa upp med den oron. Att leva med en förälder som är sjuk. Det är inte rättvist!
Det är inte alltid lätt men vi kämpar allihop, var och en på sitt sätt, på sitt håll Och tillsammans!!
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Söta fina Tilde. Åh om man ändå kunde trolla bort allt elände. Hoppas T får en underbar födelsedag imorgon. Stor kram till er alla.

Svar: Tack, KRAMA
Anna

2013-04-23 @ 21:48:34
Postat av: Anonym

Nu värker mosters hjärta så jag tror det spricker,lilla söta unge,att hon ska behöva känna och tänka så,krama henne från mig❤

2013-04-23 @ 21:53:20
Postat av: Camilla

Hon får även växa upp med världens finaste familj <3
Så jag är övertygad om att den självklara oron som ändå måste få finnas där i(bland mer, ibland mindre synlig) den klarar hon av.
Med den trygghet och kärlek du och Anders ger era fina tjejer så kommer de fortsätta sin uppväxt som de starka fantastiska tjejer ni format dem till.
Och nej, jag håller med dig! Det är fan inte rättvist!

Kram finaste du <3

Svar: Tack, KRAM
A
Anna

2013-04-23 @ 23:22:02
Postat av: maria

Kan bara hålla med alla andra. Ni har varann njut av tiden nu
Styrkekram Maria

Svar: KRAM A
Anna

2013-04-24 @ 08:56:17
URL: http://www.iahoglund.blogg.se
Postat av: Jessika

Förstår din känsla :(! Det är svårt att veta vad man skall säga ibland.
Hoppas ni får en mysig dag kram

Svar: Tack!
KRAM
A
Anna

2013-04-24 @ 11:30:09
URL: http://jessansliv.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0