Olidlig väntan

Det kan verkliget ta på krafterna att gå och vänta på besked. Anders tog ryggmärgsprov i tisdags och de sa att resultatet skulle komma inom några veckor... Men fy vad jobbigt det är att bara gå och vänta, att inte veta när beskedet ska komma eller hur det kommer. Ska läkaren ringa? Kommer det ett brev hem? Jag har i alla fall krävt av Anders att få vara med när han får svaret, bara dom inte lämna besked på telefon... Jag som ni förstår så snurrar det en hel del i mitt huvud.
Rastlös blir man också av att vänta men inte på ett bra sätt, inte så att jag sätter på mig träningskläderna och drar till gymet, näe i stället så vankar jag runt, har svårt att ta mig för någonting. Lite TV med tjejerna, upp på övervåningen en vända för att sedan gå ner till köket, drar lite i kylskåpsdörren, är det för att jag är hungrig? Näe just det har ju precis diskat undan middagen.
Frågade Anders efter middagen hur han känner det, han är ju dessutom hemma på dagarna, men han tänker inte så mycket på det, sa han. Skönt för honom tycker jag!
 
En rätt pigg kille i Thailand
 
Nu ska jag vanka vidare en stund.
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina "Hela Sverige Bakar"

Hej!

Tack för titten inne hos mig. Jag kan inte ens fantisera om vad det är ni går igenom. Det måste vara helt fruktansvärt.

Missade Sofias Änglar då ni var med.

Önskar så att det fanns något bot denna hemska sjukdom. Att forskningen gick snabbt snabbt framåt så att det slutligen kunde elimineras helt.

All värme och kärlek till er! ❤

2013-02-18 @ 19:26:47
URL: http://www.femme.se/niiinis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0