Väntan...

På jobbet har det varit fullt ös idag, det gillar jag och så är det skönt att inte tankarna har utrymme att sticka sin egen väg. Fortfarande inget provsvar på Anders ryggmägsprov.. I går åkte min faster in på sjukhus, hon har varit sjuk i canser i tre år och nu tar den nog henne med sig till himmlen. Jag är inte religös men jag väljer att se det så, att de som tas i från oss förtidit i livet kommer till en finare plats, varmare och vänligare. Det blir lite enklare att hantera sorgen då. Tycker så synd om pappa som stitter vid hennes sida och ser henne tyna bort. Läkarna säger att hon inte vill ge upp fast sjukdommen redan tagit henne.
Morfar & Tilde i Skåne
 
Jag fick frågan idag, hur man håller ihop, själsligt och mentalt? Just nu gör jag inte det.... Tur att man har sin familj'

Kommentarer
Postat av: Ylva

All min kärlek till dig!

2013-02-20 @ 19:53:24
Postat av: Tina

Finaste familj. Jag skickar en varm kram och känner med er. Som du skriver, jag tror oxå de kommer till en plats där de har värme o kan känna vår kärlek. Undrar om läkevetenskapen någonsin finner svaret på denna "skit-sjukdom".

Hur håller man ihop, själsligt, mentalt m.m är inte lätt att svara på. Det är ju en drabbning även för den som inte är sjuk. Det jag kan se hos våra vänner att kvinnan, kör på som vanligt, jobbar och sas försöker vara som vanligt. Sen har hon haft några dippar och varit sjukskriven en tid. De har ju pallitativa teamet som springer hemma, och som hon säger, vi använder inte vitrinskåpet till glas längre, där ligger sprutor o mediciner o sånt....

När "vår resa" med pappa höll på, kan jag idag inte säga hur jag reagerade. Jag brukar säga att mitt liv är indelat numera, före och efter pappas bortgång. Att jag "var tvungen" att förlora min pappa för att jag skulle lära mig så mycket om mig själv....

Som sagt han lämnade oss okt-08 och det känns ff som igår <3

Kram från Falun o ha en skön torsdag, här är det -18 idag...burr ska det aldrig bli lite varmare

Svar: En stor kram till dig!!
Anna Lindström

2013-02-21 @ 07:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0