Det blev en middag i dag också.

Efter att ha röjt ut kyl och skafferi tidigare idag visste jag att det skulle krävas en rejäl ansträngning för att komponera en middag för hela familjen, efter att ha gnuggat geniknölarna rejält kom jag på det...
 
Lax i ugnen med räkor bönor och Thaisoppa, familjen fick någon form av ris till, som jag hade kvar från en leverans av Linas matkasse
 
Medans jag åt det som soppa, Kanon tyckte jag men jag tror inte att Thaisoppan imponerade på resten av familjen, tycker i alla fall att vi behöver lite ombyte för våra smaklökar så nu ska jag nog förnya matsedeln lite mer
 
Efter middagen gick vi ut och klippte lite grenar från äppelträdet, ett alternativ till det vanliga björkriset som pryder de flesta hem denna årstid. Det var inte svårt att få Tilde att snabba på med duschning och kvällsbestýren i kväll när jag lovat henne att få pynta när hon var klar för kvällen, gissa om lyckan var fullkomlig
Tycker att hon lyckades utmärkt med sitt uppdrag.
 
Bara fyra skoldagar denna vecka sedan är det påsklov. skönt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0