Jag ska leta upp den j****n

 Ni vet ju vid det här laget att Anders har en hjärntumör i höger hjärnhalva, han har vissa symptom på den som ex. huvudvärk och trötthet. Men inte värre än att han oftast jobbar som vanligt.

För en tid sedan började han få känselbortfall i armar och sedan benen. På inrådan från sköterska åkte han in och blev kvar i en och en halv vecka.  Dom har gjort magnetkamera röntgen, EEG,( vilket är när man testar aktiviteten i hjärnan), en massa blodprover för att kunna utesluta infektioner, virus och en massa annat. Han har slussats runt mellan olika läkare och avdelningar för en grundlig utredning på av som orsakar detta.  Man upptäckte bl.a. att vänster hjärna inte har full aktivitet… vad beror det på? Det skall undersökas och vi inväntar svar. Anders har inte fullständig känsel i kroppen, Varför? -Vi undersöker och återkommer... Ett ryggmärgsprov togs dagen innan han fick åka hem.

 Läkare X ringdeförra veckan men kunde inte ge något besked om vad provsvaret visade.- Jag kommer inte in i din journal. Varför ringer du då? –Vad man kan se så är det inte något virus eller infektion och vi tror inte att det är cancer i alla fall… Men Tack som faan för det beskedet, I telefon, vilket ord i den meningen är det man analyserat sönder sedan dess? Jo TROR!!  Sedan meddelade han att han hade lite ont om tid & att han skulle höra av sig i nästa vecka, denna vecka alltså. FREDAG EFTERMIDDAG NU OCH INTE ETT JÄVLA SAMTAL!

Alla dessa provsvar som givit svar enligt ovan, men inte ett enda samtal om hur läkarna kommer att gå vidare. Det enda som hänt denna vecka är ett nytt sjukintyg, nu är Anders sjukskriven i TVÅ MÅNADER! Inte ens när han gjorde strålbehandlingen blev det så lång sjukskrivning utan fick förnyad var 8.e vecka. Så VARFÖR denna långa sjukskrivning nu? Vet eller tror dom något som de inte berättar eller vill dom bara hålla patienterna borta? Har man en sjukskrivning så håller man sig lugn, eller? I detta nu har vi ingen aning om vad som händer, väntar vi på något? Mer prover, ett läkarbesök, samtal.?.? VAD? Fattar dom inte vad dom gör mot människor när dom inte kommunicerar! Någon som vet hur man ska göra i detta läge? Leta upp den som kan svara, kanske...

Anders kommer inte bli glad över detta inlägg men det skiter jag i!

Jag önska att mina inlägg kunde handla om roligare saker men detta är min vardag!

Men snart är det vår...

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ylva

Åhh, jag orkade nästan inte läsa ditt inlägg. Blir också jävligt förbannad. Man måste tänka på hur man meddelar vissa saker! Fattar dom inte att det är människor och familjer som är inblandade!!!

Grrrr.....

Kram och all kärlek!

2013-03-02 @ 20:31:19
Postat av: Tina

Finaste familjen....
Jag blir oxå galet arg när jag läser ditt inlägg, vården idag, är inte värd att kalla vård. Näst intill psykisk misshandel!!
När man är i "det" och den som är frisk, får man lust att kliva in på mottagningen, sätta sig där och inte gå därifrån förrän man fått ett möte med ansvariga/inblandade. Eller göra som jag gjorde, anmäla dom till Socialstyrelsen.......
Dock utan bifall, men som ett varningens finger att dom gett sig på fel människa.....
Min historia är lång, o kanske inte passar i din blogg.....
Stå på dig, gapa o skrik, för då gör du nått i alla fall.

Bamsekramar skickar jag till dig och krya på dig när du nu ligger däckad.
T/Falun

Svar: Tack Tina!! Berätta gärna din historia någongång, Skulle kunna lägga in det som ett gästinlägg om du vill!Stor kram och önskar dig en fin tisdag <3
Anna

2013-03-05 @ 08:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0