Att vara tacksam över livet

Sitter i skrivande stund och tittar på Sofias Änglar, programmet har bara pågått i 10 minuter och tårarna rullar redan. Tänk vad fort livet kan vändas upp och ner. Om man tänkte på alla faror som lurar runt hörnen så skulle jag inte våga gå ut. Tänk vad härligt det måste vara att jobba med att hjälpa människor, se hur det förenklar för den som behöver det. Det vore drömmen att få göra det. Blev världsförälder i dag, känns lite bra i alla fall men om man inte vore beroende av lönen så skulle jag välja att jobba ideellt att få hjälpa andra måste vara den bästa kicken av alla.
Känner mig enormt lyckligt lottad med det liv jag har, en stor familj som jag älskar och som ger mig enormt med kärlek, Vänner som är helt oslagbara och som jag aldrig vill vara utan. Ett rikt liv på så många sätt! Vem är det man ska tacka för det liv som man fått, mamma och pappa som uppfostrat mig till den jag är, Syrran som älskat och bråkat med mig som jag förtjänat, Anders som ger mig den kärlek & vardag jag aldrig ens trodde att jag ville ha som ung men som jag i dag Aldrig vill vara utan, Mina barn, det finns inga ord... Ni är mitt Allt!!!
Ja tacksamheten är något som jag tror slår oss alla ibland och att ta vara på den känsla, spara den i ett litet rum i hjärtat tror jag är nyttigt med tanke på dagens alla I landsproblem som vi har.
Tack vara Sofias Änglar kan vi umgås, resa och bara njuta av livet, behöver inte tänka på att spara pengar eller ork och tid på att fixa hemmets alla måsten. Så Glad och tacksam, LYCKA!!!
 

Kommentarer
Postat av: maria

Har ni varit med i det programmet ?

Kram Maria
Trevlig helg till er

Svar: Ja, första avsnittet, jag skrev ett inlägg i februari om du vill läsa :)
Önskar dig en fin dag!
Anna

2013-05-03 @ 06:35:45
URL: http://www.iahoglund.blogg.se
Postat av: maria

Aha .. det ska jag göra. skulle vilja se avsnittet oxo
Kram

Svar: Tror att jag har länkat till programmet i inlägget :)
Anna

2013-05-03 @ 11:22:52
URL: http://www.iahoglund.blogg.se
Postat av: Jessika

Hej!
Precis det hoppas vi på....... Att kunna fokusera på familjen. Vi har precis flyttat till ett radhus där inget är gjort sedan 1975! Så det är en del att göra. Min mans medvetandebortfall gör att renoveringen känns stressig. Han jobbar för fullt de dagar han känner sig ok eftersom man aldrig vet när han mår dåligt. Själv orkar jag inte så mkt efter flera år av ätstörningar som kommit sekundärt av sexuella övergrepp när jag var liten :(! Vi hade verkligen behövt hjälp då ekonomin och orken inte finns där. Har sökt till Bygglov, men chansen känns liten.

Ok det jag vill komma fram till är att det är så kul att läsa att ni nu koncentrerar er på familjen. Och att det betyder mycket att få hjälp av vänner/släkt/utomstående.

Kram och tack för en tänkvärd blogg

Svar: Hej Jessika, det du skriver är tungt att läsa, det går rakt in i hjärtat. Det finns så många människor och lika många livsöden, brukar tänka att det finns dom som har det värre, när mitt eget liv känns tungt och orättvist, det ger mig kraft att gå vidare och inte gräva ner mig. Hoppas vi kan stötta varandra på livets promenad-
STOR KRAM
A
Anna

2013-05-03 @ 20:21:15
URL: http://jessansliv.blogspot.se
Postat av: Moa

Hej! Jag tittade på Sofias änglar och kom och tänka på er och fundera på hur ni mådde & hitta bloggen, Kul!

Det är verkligen ett avsnitt som satt spår i mig, så känslofullt. Livet är då inte rättvist, men din man verkar så himla go, glad trots allt. Och era barn verkar så kärleksfulla. Fint att se! Håller tummarna för er :)

Svar: Tack för så fin kommentar, den värmde extra mycket i dag!!
Anna

2013-06-11 @ 22:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0