Eftermiddagen en vanlig fredag..

Nu är det fredagsmys här hemma, lite uppdelad familj men så får det bli när det är hockey en fredagkväll...
Tilde och Anders ligger i TV rummet medans jag och Olivia hoppar ner här om några sekunder
ÄLSKAR MIN SÄNG. Tror att jag sagt det förr men det tåls att upprepas, jag skulle kunna leva mitt liv i sängen. Fast ehh nu minns jag.. i februari, när jag var sjuk... då vart jag rätt less på sängen. Äh fortsätter som förr, sover bara i sängen och myser med familjen förstås.
 
Reflektioner på dagen?! Åkte hem lite tidigare än vanligt från jobbet, passade på att beta av mailen när jag ändå inte hade några möten. Det gjorde mig betydligt mer hoppfull igen. Träffade på Fina grannen som var ute och gjorde fint i trädgården, hon gav mig några plantor och äntligen kom planterings lusten tillbaka, åkte ner till affären och köpte lite mer blommor som jag hoppas få ner i jord imorgon.
Jag har verkligen inga gröna fingrar & jätte dålig på idéer när det gäller plantering så jag passar på att kolla in hur andra gör sen härmar jag hysteriskt... men tro inte att det någonsin ser ut som det jag sett tidigare, jag vet inte vad det är men jag får helt enkelt inte till det. Hade jag råd hade jag köpt färdiga planteringar till hela tomten.
 
Kolla vad jag hittade i sängen när jag skulle krypa ner, snabbare än en vessla är hon våran lilla lus..
 
 
Hoppas att ni har njutit av en solig fredag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: maria

mina gröna fingrar 'är oxo långt bort
Jag har aldrig haft en plätt / tomt så detta är första året
Jag köpte oxo lite pelagoner häromdagen

2013-05-04 @ 08:05:14
URL: http://www.iahoglund.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jag älskar den här månaden när man får börja planera trädgård o krukor/blomlådor med vilka färger man ska ha;-) I helgen blir det inköp av balkongmöbler på Ikea ska göra lite mys där nu istället gör att det är ett förråd dom det är i dag:(
Dock undrar jag om blommorna överlever nu, är det inte för kallt på nätterna ännu?!
Ha en underbar helg vännen då hörs vi i veckan! Puss o kram

2013-05-04 @ 08:05:33
Postat av: Sarah

Jag vill också köpa blommor och göra fint ute, klarar sig pelargoner ute nu? Temperaturmässigt tänker jag....? Om du tycker det är svårt får du snacka med syrran. Hon är ju grym på blommor och blad och har ju alltid så fina planteringar.

2013-05-04 @ 10:45:52
URL: http://www.ytaodjup.blogg.se
Postat av: Helene

Ha en fin helg Anna! Vackra blommor; själv är jag jätteförtjust i att plantera; det är väl helt ok att ha olika intressen? Mina grannar kopierar mig och det blir jag bara glad över, så fortsätt du och kopiera; då blir det ju enhetlig stil på gatan också haha.
Trevlig helg med blommor och blader:-) Helene

2013-05-04 @ 15:49:06
Postat av: maria

Hoppas du har haft en kanondag i solen
Maria

2013-05-04 @ 19:40:24
URL: http://www.iahoglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0