Hur väljer man och varför

Man är rik på en sak så här på semestern, tid!! 
Tid att fundera på livet, hur, vad & varför! Nu snurrar mina tankar kring ätande, vad är det som gör att i alla fall jag förknippar godsaker med liten bit av lycka? Inför en semester, en resa tex så kretsar mina tankar kring vad jag ska få äta på just det resemålet? I fem månader har jag tränat och skött kosten hyfsat men det är nu det spårar! Fullständigt!! I Grekland vad det för varmt för annan fysisk aktivitet än lite Squats på rummet, okay matintag denna vecka med undantag av lite rose och glass att kyla ner våra varma kroppar med men när vi sedan beger oss till Gotland det är då det går totalt utför, frukostarna består nu av BRÖD med ost & Smööör!!! Efter bara någon  timmar är vi alla lite sugna, vad passar bättre än lite fika... Kaffe & bulle slinker snabbt ner och ger den där snabba lycko känslan tills sista tuggan slinker ner & känslan av tomhet stannar trist kvar i kroppen men bara tills jag kommer på att klockan nu närmar sig lunchdags och Vad passar då bättre än att snabbt glida i på Driven på Mc Donalds, för visst är det effektivast när man har ett späckat schema så här på semestern?! Samma trista känslan nu som vid fika stunden, lycka medans man tuggar på den där efterlängtade kolhydrats späckade måltiden men känslan efter, Nej den är inte kul, Tills... Jag kommer på att på vägen till utflyktsmålet ligger ett underbart liter kafé med så vacker utsikt och en mysig trädgård att sitta och njuta av en kopp kaffe i. Så vi styr glatt bilen i riktning mot nya mål, tanken nu är att jag ska nöja mej med en kopp kaffe för det duger gott efter maten. Väl framme går vi alla målmedvetet mot den underbart bulldoftande lilla röda stugan i den mysiga trädgården. A bär brickan med kaffe, läsk, bullar och någon kaka, jag för handen fram & tillbaka mot munnen, kaffekoppen tänker ni nu säkert men ICKE!!!! En socker dränkt bulle har plötsligt hamnat i Min hand? Samtliga familjemedlemmar skakar bestämt på huvudet när jag surt frågar om det är dom som köpt & övertalat mej till detta. Och så här fortsätter det, dag ut & dag in. Just nu har vi landat hemma i huset i stan och en liten del av mej känner en längtan efter svalare väder och rutiner, jag älskar sommar, sol & semester men jag har så lätt för att helt tappa greppet💛



Kommentarer
Postat av:

Det är helt okej att få äta vad vad vill under semestern, vi har ju tränat hela året för att just kunna göra det. Och sedan så återgår vi till våra vardagliga rutiner och allt rullar på som vanligt & då försvinner dom där extra kilona. Men vad vore en semester utan god mat, fika och gott vin? Man lever endast en gång, jättefin blogg. Kram ❤️

Svar: Sant😃 känner ungen stress men undrar lite över varför det blir som det blir😬 Kul att du tycker om bloggen💛 Kram
Anna

2014-08-07 @ 00:10:18
Postat av: Sarah

Det hade lika gärna kunnat vara jag som skrivit det här inlägget.
Har skött kost och träning bra sen i påskas, sen hamnade vi på all inclusive i Bulgarien och jag började hetsäta som om det inte fanns någon morgondag. I en vecka höll jag på så där....
Nu, ångest och superdålig kondis :-(
Kram

Svar: Men du har varit så duktig Sarah, såg bilder💛💛
Anna

2014-08-07 @ 22:16:42
URL: http://www.ytaodjup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0