Yta och allvar

För att kort sammanfatta dagen, En bra dag!! Solen som lyst på oss från blå himmel, ett gympass från helvettet. En gladare mamma trotts PMS tider!

Nu är jag hungrig, eller snarare sugen... Har bestämt mig för att inte äta mellan 20.00 och 08.00 har hört att det ska vara bra för kroppen men min kropp är inte riktigt med på det eller så är det kanske snarare hjärnan, den vill att jag ska äta mycket och ofta! Måste kanske det det ett tag för att även min hjärna ska vara med på det. Lite jobbigt bara , för alla tv program handlar om mat eller bakning, har ni tänkt på det? Mäster kockar hit och bakning dit... Får bli en bok i kväll den handlar om mord i alla fall, ingen mat där inte!

 

Måste berätta en sak, när jag var på väg hem i dag passerade jag en parkbänk, på bänken sitter en tjej eller ja kvinna kanske man säjer, när jag precis passerat bänken inser jag att jag känt den tjejen, (jo jag väljer tjej, kvinna är inget ord för mig) för en herrans massa år sedan. Jag vänder mig om och tittar i gen, hon tittar inte mot mig utan med en något ledsen blick tittar hon tomt framför sig. Min hjärna går på högvarv, ska jag gå fram säja Hej, hur mår du nu för tiden, ja sånt man brukar säja när man träffar någon som man inte träffat på ett tag men något tog emot, jag fortsatte bara framåt..  jag inser att livet inte varit lika snällt mot denna tjej som mot mig. Vi träffades i tjugoårsåldern när livet bestod av fest, fest och mera fest! Jag minns att denna tjej kunde dricka öl som ingen annan. Jag träffade kille och tappade kontakten med de flesta i festar kretsen. Hörde att hon fick barn självklart med den coola killen i gänget eftersom hon var söt och mycket omtycket av killar medans tjejer oftast såg henne som en konkurrent. Nu känner jag mig lite ledsen men framförallt besviken på mig själv att jag bara gick... Jag har funderat mycket på vad som bestämmer våra livsöden, ingen allra minst hon själv hade nog kunnat tro att hon skulle gå den vägen i livet. I dag är jag extra tacksam över hur snällt livet varit mot mig, visst vi har alla våra motgångar och prövningar men man ska nog vara tacksam över det man har för det är faktiskt inte självklart! Tror inte att hon funderar över om hon ska äta efter klockan åtta eller inte...

Var rädda om er!


Kommentarer
Postat av: maria

desamma till dig
God Natt

2013-05-28 @ 21:27:51
URL: http://www.iahoglund.blogg.se
Postat av: maria

det var länge sen
hoppas allt e bra
Kramizzzz

Svar: Tack, det är okay!
KRAM
Anna

2013-06-02 @ 20:55:34
URL: http://www.iahoglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0