Tankar

Tisdag 23.20; Tänk att det ska vara så svårt att prata när det är så lätt att skriva, inte helt enkelt men i alla fall enklare än att formulera meningar av tankarna och sedan få ur sig de i ord. Tankarna snurrar galet snabbt, jobbet, hemmet, livet, Vad gör man, vad ska man göra? Leva på så här? I ett ekorrhjul där materiella saker tar största platsen. Rusar vi alla på i vår lilla bubbla till liv och glömmer bort att tänka efter? Inte för att vi är missnöjda men kanske för vad vi inte ser på vägen. Handlar livet om att "få ihop vardagen"? Längtar vi oftast till något annat än där vi står?

Vi jobbar oftast mer än heltid, är borta från hemmet nio till tolv timmar om dagen för att kunna köpa våra barn all den elektronik de önskar, eller för att kunna boka den där drömsemestern som vi sett på reklamen?

Jag har alltid varit rastlös av mig, välkomnat Förändringar i alla dess former, flyttar, jobbyten, eller stora projekt att fokusera på eller planering av olika slag, ja allt som är nytt ger mig någon slags tillfredsställelse. Vill alltid framåt eller någon annanstans. Det måste vara jobbigt för min omgivning, min familj! Jag är lycklig över att jag är född i ett land där det finns utrymme för tankar som dessa, hade man varit flicka i Indien hade överlevnad varit det som livet handlat om. Jag tror faktiskt, om jag hoppar in och vikarierar lite som hobby psykolog, att det är lite av ett flykt beteende också, men mer om det en annan gång.

Första veckan efter att vi kommit hem från Thailand var jag så nöjd med tillvaron, mycket med tanke på saker som vi såg och upplevde där, jag tog varje tillfälle att sätta mig och läsa, jag riktigt njöt av att vara här hemma men snart kom rastlösheten krypande och denna gång även tvivel, massor av tvivel.

Känner mig rastlös och trött på samma gång. Tungt att andas, samtidigt som hjärtat slår så hårt att jag blir andfådd! Är det detta som är fyrtio års krisen alla pratat om? Jag välkomnar dagen mer än något annat då jag tror att med åldern kommer trygghet, visdom och pondus :)

Visste inte om jag skulle publicera fler inlägg men det blev snabbt väldigt fullt i Utkast, så jag fortsätter så länge jag har behov av att skriva och publicerar en del av de tankar som hamnar på pränt♥

Kommentarer
Postat av: foodbysandra.blo.gg

fin blogg :)

Svar: Tack :)
Anna

2014-02-17 @ 21:26:52
URL: http://foodbysandra.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0