Om att välja det positiva

Märker att jag oftare blir irriterad på människor som väljer att se negativt på saker, som att tex se katastrofen innan den händer, att inte kunna se eller känna att saker och ting blir bra utan väljer ett -Jora det funkar väl eller -Det går Väl bra...
Snälla försök att vara lite possitiva och glädj er åt Livet♥
I lördags gick jag och A på stan, mötte upp syrran och hennes man och tog ett glas bubbel på NK för att sedan möta upp några vänner på restaurang Nosh and Chow, ett fantastiskt ställe med underbar mat och vi hade så mysigt♥
När vi tackade för oss var klockan 21.15 och de andra i sällskapet gick vidare ut i Stockholmsnatten. Anders la en kommentar om att han känner sig tråkig för att orken inte finns att följa med vidare medans jag känner en enorm lycka över att vi överhuvudtaget fortfarande kan följa med ut, umgås med vänner och ha roligt tillsammans, det är inget som är självklart längre, A får tryck i huvudet i stimmiga miljöer och tröttheten tar ut sin rätt efter ett par timmar på stan.
Här hade man ju lätt kunna känna en nedstämdhet över hur det är men Jag Väljer att se det positivt, Livet blir ju så mycket roligare då, eller hur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0